Stalen bekisting om 48.000 ton wapening en 190.000 m3 beton samen te brengen in 8 betonnen mastodontenVideo met Guy Vercruyssen van TM COTU over de voordelen van onze innovatieve bekistingstechnologie vanuit zijn ervaring.

In onze vorige nieuwsbrief hebben wij u geïnformeerd over de bouw van de Scheldetunnel. Een Internationaal toonaangevend project en een belangrijke schakel van de Oosterweel verbinding waarmee de ring rondom Antwerpen compleet gemaakt wordt. De tunnel verbindt namelijk de linkeroever met de rechteroever aan de noordkant van de stad en ten zuiden van de haven en zorgt voor een sterk verbeterde bereikbaarheid. De tunnel is straks 1,8 kilometer lang, heeft drie rijstroken in elke richting en ook fietsers kunnen de tunnel nemen dankzij een afzonderlijke fietskoker.

Voor de realisatie van de acht verschillende afzinkelementen, worden in het bouwdok te Zeebrugge diverse bekistingsonderdelen ingezet. De verschillende door ons ontworpen en geleverde bekistingsonderdelen bestaan uit vloerkisten, verrijdbare middentunnelkanaalkisten, dekkisten en wand-/dekkisten voor zowel de rijbanen als de fietskoker. Bovendien hebben we verrijdbare wandkisten in portalen voor de tussenwanden ontworpen en geleverd. En dit alles in een dubbele set om de twee bouwstromen parallel in het bouwdok uit te kunnen voeren. Inmiddels heeft men de eerste twee afzinkelementen gereed en zijn het derde en vierde element volop in aanbouw.

De bouw van de Scheldetunnel is waarschijnlijk het spectaculairste onderdeel van de Oosterweelverbinding en straks een ongezien huzarenstukje! Daarom nemen wij u in deze editie van onze nieuwbrief graag mee naar het bouwdok om een goed beeld te kunnen vormen van dit project. We nodigen u daarom graag uit de video te bekijken.

Terug naar overzicht